dilluns, 25 de juny del 2012

CONSTRUCCIÓ D'UN TÀNDEM

Els alumnes de l'Aula d'Orientació: Liam, Xavi, Isaac i Aissa, han realitzat el projecte "Construcció d'un Tàndem" a l'àrea de tecnologia a partir de dos bicicletes deteriorades. 
L'equip constructor i el professor Joan Anton Martinez ha escrit això per descriure el seu procediment:


 En presentar el dos quadres al taller, s’observa que són de diferent  mida (un mes petit que l’altre) en reunió del grup constructor, es decideix col·locar el quadre de mida inferior a la posició del darrere.
Per  unir els dos quadres s’aprofita part dels tubs tallats en un dels xassís i s’uneixen amb soldadura elèctrica de fil. Per aconseguir la màxima resistència amb el mínim de pes possible, la unió s’estructura amb formes triangulars.
Per aconseguir l’ alineació dels dos xassís vam col·locar una barra recta per a servir de referència i es van soldar els dos xassís mantenint  el paral·lelisme entre els xassís i la barra de referència.

Una vegada units amb soldadura els dos xassís i comprovada la seva alineació,instal·lem les dues rodes al tàndem, al ser les dues rodes procedents del xassís petit s’observa que els frens de la forquilla del davant no coincideixen amb el diàmetre de la roda (la forquilla es per a una altra mida de roda) llavors es decideix instal·lar la forquilla del xassís del darrere al xassís del davant.


 Per tal d’aconseguir la transmissió de moviment de l’ eix de pedals del davant a l’eix de pedals del darrere calia instal·lar a l’eix del darrere un plat a cada costat i a l’eix del davant el plat es canvia del costat dret al costat esquerre. Ara nomes caldrà comunicar el plat del davant del costat esquerre amb el plat del darrere mitjançant una cadena, s’observa la necessitat d’instal·lar un tensor (el tensor  procedeix d’un motor de Vespino). Al muntar la cadena cal tenir en compte la correcta sincronització de les maniveles i els pedals per a que els ciclistes no es molestin al pedalar. Procedim a muntar la cadena que anirà del plat dret de l’ eix del darrere fins al pinyó de la roda, es revisa el funcionament del canvi i del seu tensor.
Es munta el manillar del davant i es solda el manillar del darrere es munten els dos seients i per raons d’estalvi de feina i millor funcionament dels frens, el  de davant s’instal·la  al manillar de davant i el de darrere al manillar del darrere.

Es prepara el xassís per pintar amb un polit i posterior netejat. Es decideix pintar de color gris per ser el color més abundant al magatzem del taller.
Per donar-li un toc artístic es fa un petit difuminat amb color negre, es munten els maneguets al manillar i es proba el funcionament de tot el conjunt, documentant  gràficament el bon funcionament del conjunt com podeu observar al vídeo del nostre bloc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada